mandag 22. mai 2017

Trøtte , men svært fornøyde....

Nå begynner det å gå seg til her,
men litt logistikk må til i hundeflokken her for å få kabalen til å gå opp.

I dag har mesteparten av dagen gått med til etterlengta søvn.
Uten søvn natt til søndag, og en natt ved valpekassa med 8 små gir heller ikke så mye sammenhengende søvn.
Så at ene drosjen til Tommy ville på verksted i dag, passa egentlig bra.
Da kunne vi dele litt på vaktskiftene her.

Men tenk først få fire flotte valper i J-kullet for 14 dager siden,
og nå 8 flotte valper i K-kullet.
Alle kom til verden helt naturlig, uten komplikasjoner av noe slag.
Bank i bordet må jeg si!
Ja vi er skikkelig heldige.

Fikk også besøk av tranen min i dag:-)
Har aldri hatt dem her når det har vært så grønt før, det måtte jo foreviges.



Syns dette er så staselig en fugl.
Blir aldri lei av og se på dem.







 J-kullet startet på sin første mark-kur i dag, som skal tas tre dager til ende.
 


Trodde ikke mine egne øyne i dag da jeg kom ned til J-kullet sin valpebinge.
Der hadde to små valper vært og bæsja på avisen.
Er det muuulig sa jeg til meg selv...
Kan jo være ren uflaks haha, dem er jo bare 14 dager gamle :-)



Rampevalper ruller rundt som straff...



Søstrene




 En som alt har lært seg å posere :-D



Begynner og bli litt smårampete,


men dem bytter på.






Nyvasket valpebinge er godt :-) 


Wasa ser at alt er i orden før hun spiser.




Wasa har sitt eget friområde i sjeselongen med sauskinn på.
Ikke så mye hun er der, men hun har iallefall valget.



Vi har fått en super søt leieboer også :-)
Et par med svart-hvit fluesnapper.




Han sitter og koser seg å synger i hengealma vår.





Hvis du ser bort dit...



Ja her bor jeg :-)
Og jammen tror jeg det bor et par til i kassa ved siden av.




K-kullet i andre etasje ser ut til å trives også :-)
Nyvasket valpekasse, og en omsorgsfull mor som steller valpene sine.




Favola har tatt morsrollen til alle disse små med storm.
Hun er rett og slett kjempeflink.
Ja det ser ut som hun er født til å være mor - hun storkoser seg :-)
 

 Litt av en jobb og bli førstegangs mor til denne gjengen.
Det er liksom valper over alt oppi her.



Men Favola stresser ikke mye, hun tar alt med ro.
Det er en god egenskap denne dama har.
 



Her kjempes det om maten. og alle klarer og finne seg en plass.
Blir spennende og se når disse vokser til.




Nå har de store i hundeflokken fått seg en fin kveldstur.
Det er stille og rolig i huset.
Så da er det vel snart på tide å finne sengen igjen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar