lørdag 2. juni 2018

Lydighetskurs med Cathrine dag 1

I helgen er det igjen klart for lydighetskurs med Cathrine.
Destra og jeg har gledet oss siden sist kurs i januar, der vi fikk masse gode tips.
På torsdagkveld spøkte det om det i det hele tatt ble kurs på oss???

Henna ble bitt av et eller annet "kræk" i hagen, hun hovnet fort opp og ble en dansk-svensk mastiff.
I og med at vi hadde sett huggorm i hagen her sist uke, kontaktet vi dyrlege med en gang.
Hun fikk kortison og ble lagt på drypp så fort vi kom inn.
Det var umulig og si hva det var.
Heldigvis har hun kommet seg ganske fort, men vil ikke at hun skal være alene slik hun er nå.
I og med at Tommy jobber i helga, ble det en telefon til Line i schäferhundklubben.
Hun kom med forslag om at jeg kunne få kjøre mine "pass" i første del av dagen, slik at jeg kunne ha Henna med og dra hjem midt på dagen.
I dag var hun i så fin form at jeg tok sjansen og dro til Biri med Destra og pasienten. :-)

 


 

 Henna har ligget i hengeren sammen med Destra med AC på, dyremuskel til tidsfordriv, og jeg har hatt en ofte sjekk av henne og en liten luftetur i ny og ne.
Det fungerte fint :-)
Takk alle sammen, arrangør og kursdeltagere for at dere er så forståelsesfulle!

 Destra og jeg inne på banen hos Cathrine.
Takk Line for at du fotograferte oss!

Litt høy båndføring hos handler kanskje...




Destra har tulla litt med skeive sitter nå siste tiden, så da ville vi ha litt tips til det.
Da var det fram med ballen.
Nei Cathrine det funka ikke å ha den oppe på vesten hehe.



Den måtte under halsen, og det fungerte fint.



Destra vil jo gjerne ha den ballen, så da blir hun jo litt småfrekk også.
Fullt fokus, og rett innsitt foran :-)
Pssst jeg glemte vist å ta av solbrillene før jeg gikk inn på banen....





Oddrun og Evita







Stenmoe er skikkelig engasjert :-)








Marit og Jaro







En instruktør som byr på seg selv :-)
Bare herlig, se på disse bildene.







Thea og Emmy











Ingvar og Wick








Stine og Kimbo
Action - her går det så gresset spruter














Vel hjemme igjen etter halv dag.
Det var nok helt passe for pasienten, som gikk rett i trauet sitt og sovna.


Vi lader opp til en ny dag i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar