lørdag 9. november 2019

Lag dine egne hundegodbiter

Nå måtte bare jeg få prøvd å lage egne godbiter også.
Kjøttdeigen har blitt putta i frysern og brukt til andre ting flere ganger her...



Jeg brukte denne oppskriften, med litt endringer i framgangsmåten.



Jeg rørte alt godt sammen i en bakebolle med en sleiv.



Klappet alt jevnt utover et steikebrett kledd med bakepapir.
Jeg valgte å steike det i stekeovnen ikke bruke microbølgeovnen.



Etter ca  8-10 minutter i oven på 180 grader, tok jeg ut panna,
og delte alt opp i passende biter med et pizzahjul.



Deretter stekte jeg i ca 8-10 minutter til.
Jeg brukte varmluft på vår ovn, men pass godt på hvordan det blir stekt.
Jeg lot brettet stå til avkjøling natten over.
Deretter var det bare å knekke bitene lett fra hverandre.



Dette ble til 6 flotte porsjonsposer til 6 hunder.
Altså masse deilige godbiter.


Tar du et søk på nettet, finner du masse varianter og mange måter du kan lage hundegodbiter på.
Dette var iallefall utrolig enkelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar