onsdag 15. mars 2023

En mindre i flokken vår.....

Onsdag 08.03.2023 sovnet Destra stille inn med tennisballen sin i munnen💔
Hun skulle blitt 10 år 07.05.2023

Destra hadde fått en del plager i kroppen, og nå var det på tide å gi slipp.
Vi holder mye til i andre etasje i huset vårt, og schäferhunda sover også oppe på TV stua om natta.
Da må hundene klare å gå opp og ned trappen uten for store plager.
Hun fikk massasje og ekstra trening med kavalettier og luftmadrasse for balanse og styreketrening.
Dette holdt henne i bedre form lenge, men på slutten holdt det ikke.
Den siste tiden kvidde Destra seg til dette, da er det bare å tenke med hodet og ikke hjertet.
Nok er nok og de skal ha et verdig liv på alle måter, og vi skal også huske dem slik de var.
Hun hadde også plager på de siste turene vi gikk,
men hun var like glad om vi så at kroppen ikke hang helt med.

Siste tur med gjengen💔




Destra i kjent stil, alltid først 💗




Liten video av alle 6 💗💗💗💗💗💗

Denne bikkja har jo vært en turbo av en hund, alltid så glad og så lykkelig hopp og sprett tjo og hei.
Aldri et pip eller klynk at hun har hatt det vondt.
Hun var alltid klar til at noe skulle skje, også denne siste dagen, vi gikk en god tur med alle sammen. Halen logrende lykkelig som alltid.
Ja hun er den eneste schäferhunden vi har hatt som har klart å logre, til hun slo hull på halen sin.
Den er jo egentlig ganske så godt polstret.
Det var derfor ekstra vanskelig dette her, da hun var så utrolig glad hele tiden.
Men vi får bare sørge, Destra har ingen plager lengre.
Og vi har heldigvis masse gode minner 💗

Med lommene fulle av godbiter, og Destra sin tennisball går vi opp i hogstfeltet bare vi to.
Veit at dette blir de siste minnene med bare oss to sammen.
Og jeg vil så gjerne ha noen fine bilder av henne.




Det beste i hele verden, den gule tennisballen med snor i.









Det er bra trykk i kjevene her


Destra har alltid vært enkel å ta bilder av.
Så fort du tar fram kamera, og slår det på ja da er hun på plass.











Så rusler vi hjemover, etter en fin stund i skogen.


Halen går som alltid.





Destra var egentlig solgt.
I Hennagardens D-kull var det henne og 6 hannhunder.
Men da Destra var 6 uker, innså vi at vi ikke kunne selge henne.
Hun var så utrolig lik sin mor Diva.
Så dette ble omgjort, og hun ble min i stedet og valpekjøper tok en av hannhundene.

Destra -  min høyre hånd,
ja Destra betyr høyre på italiensk.
Og det har hun jammen vært.

Du og jeg Destra💗



Hun lærte seg tidlig å hjelpe meg, helt av seg selv.

Jeg har i perioder utrolig dårlig balanse og ramler mye på tur.
Så snart hun så jeg hadde ramlet, så var hun der -  omtrentlig øyner i nakken på henne.
Løp inntil meg, stilte seg opp, og lot meg ta tak i selen eller halsbåndet hennes.
Helt utrolig, der sto hun til jeg var oppe igjen.
Likeledes i bratte stier.
Skulle vi opp der det var bratt var hun foran meg sto stille og ventet, 
så jeg kunne ta tak i henne for støtte.
Nedover, ja da sto hun igjen bak meg, så jeg kunne holde tak i henne.
Dette har jeg aldri lært henne, hun syns selv det var et behov.
Og ja det ble jo belønninger på dette her selvfølgelig.

Jeg var jo ganske syk da vi valgte å beholde Destra,
det var jo derfor vi egentlig ikke skulle ha igjen noen denne gangen.
Men vi trente sammen og kom oss igjennom både ferdselsprøven og utholdenhetsprøven.
Det var ganske stort, etter å ikke kunnet trent schäferhund på en god stund.
Vi gikk over til ting som kroppen min kunne henge bedre med på, nosework og rallyllydighet.
Destra var en fantastisk søkshund, hun fant igjen både hunder og ting og tang som folk mistet.
Var noe borte? ja da var det bare å sette Destra på søk, hun fant alltid igjen det som var borte.
Nosework digget hun, det var nok hennes sport. Og hun toppet pallen noen ganger her.
Hun ble også god i rallylydighet, og inntok pallen flere ganger.
Bare vi fikk gått oss ned en times tid før vi skulle inn på banen,
Destra var en hund med masse fart og glede i på treninger, som i alt annet.

Destra var glad i alle 💗

Tommy og Destra 💙💗




Det er utrolig tomt her hjemme, virvelvinden er ikke her lengre.
Vi alle mangler en i flokken vår, men det må bare gå seg til.

Nå må vi ta frem alle de godene minnene vi har etter deg Destra.
Og jeg er utrolig glad for at du ga oss Pastora, og resten av Pelsklingene 💗


Mor og datter
AD BH RL1 Hennagardens Destra
RL1 Hennagardens Pastora




💔💗

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar