torsdag 12. september 2019

Ferietur til Nord-Norge dag 4

Frokost ved havkanten




På denne campingplassen er det fult av rariteter inne og ute.
Ja det bor vist noen fra mafiaen her også.


Elena samler fortsatt på gråtassbilder :-)


Bråkmakere


Dagens mål er Torghatten



Vi kommer til Torghatten camping og strandrestaurant,
og kan velge plassen vi vil her og.


Campingen er klar og vi begir oss i veg opp til hullet i Torghatten alle sammen.



Grei stigning oppover her, og ikke mange møteplassene.
Vi møter masse iq-troll med hund i sånne fantastiske flexiliner som ingen veit hvordan de skal bruke....
Men for en kjempesnill gjeng vi har med altså :-)




Fjellgeiter



Ganske så fasinerende



Venter på at trappa blir ledig.







Her ser dere trappa, så er greit og ikke møte for mage her...




Utsikt ut fra nedre kant av hullet



Og oppover.


Utrolig moro å ha vært her.
Her fikk alle drikkepause før vi gikk opp igjen.




En fornøyd gjeng :-)
Er jo fortsatt utrolig varmt, så det tar på i tillegg til alle opplevelser.




De firebeinte er fornøyde, og vi rusler bort på strandrestauranten.
Vi tar hele menyen i kveld.
Og for en opplevelse, de ordner alle retter så jeg som har cøliaki får de 100%  glutenfrie.
Det har jeg aldri opplevd før.
Og ammen får jeg alkoholfri drikkemeny for første gang også.
For en flott opplevelse!


Jeg gikk glipp av første rett til fotografering...
Det var gravet og røkt laks.
Men jeg fikk Polarbjørksaft til.


Gulrotsuppe


Jordbærsaft


Jeg fikk til og med eget nybakt rundstykke og eget smør :-)


Kveite 


Rips og bringebærsaft


Slåttgraut.
Skikkelig fint tillaga og servert.




 og til den fikk jeg servert Mjølk, som passet helt fortreffelig til.
Slik mjølk gjør med alt :-D


Røkt torsk


Mjødurtsaft


Ekstra
Trollkrem


Jordskkokk-is

En sur musserende som jeg selvfølgelig ikke likte til slutt da.
Ellers passet alt helt nydelig sammen :-D
Jeg er kjempefornøyd med denne restauranten, og kan varmt anbefale den.
Ikke ofte jeg får servert alle retter på en flere retters meny, men her gjorde dem ikke forskjell på noen.
Veldig bra!



Nå har jeg slått Tommy grundig i yatzy hver  kveld, så nå er det natt.


Helt til jeg ser ut, og må hente kamera :-)





Kongen av campinglassen lissåm ;-)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar