onsdag 4. september 2019

Massasjechallenge

Henna og jeg har i august måned gått på massasjechallenge for hund,
 hos Line ved Nordisk Heste- og Hundeterapiskole.
Kurset går online med lekser for hver uke og vi får tilbakemeldinger på hva vi gjør.
Kurset inneholder teoretisk undervisning der vi går igjennom alle øvelsene vi skal lære med mer.
Vi tar video av leksene for hver gang og sender inn.

Et utrolig lærerikt og nyttig kurs.
Henna og jeg har kost oss skikkelig med dette.
Line kan varmt anbefales med sine online kurser.

Her er leksene våre fra kurset :

Lekse uke 1: Palpasjon
Her skal vi ta og føle på hunden.


Lekse uke 1: Strykninger
Rolige bevegelser, der vi "kobler" oss på hunden.
Fint å begynne og avslutte med



Lekse uke 1: Effleurage
Glidende bevegelser utført med fingre eller håndflate.


Lekse uke 1: Bonus Effleurage 
Henna fant ut at dette var kos, og la seg ned på bordet mens jeg jobba med henne.



Lekse uke 2: massasjegrep sirkler Maser i sirkler med fingertuppene


Lekse uke 2: massasjegrep Petrissage - knaing
En rytmisk sirkulær bevegelse utført med tommlene eller de tre midtre fingrene


Lekse uke 2: massasjegrep  Petrissage - hudløft
Løfter opp en hudpølse mellom fingre og tommel,


Lekse uke 2: massasjegrepene satt sammen til full kroppsmassasje
 på hode, hals og nakke + litt til ble det vist.

Lekser er herlig - hilsen Henna



Tøying og streching:


Lekse uke 3: Godbittøying
Aktiv tøying av hode/hals/fremre rygg


Lekse uke 3: Bogrotasjon


 Lekse uke 3: Hofterotasjon


 Lekse uke tre: Hoftestrekker


Lekse uke 3: Halestretch



På disse tøyeøvelsene må Henna og jeg finne vår egen stil.
 Hun står litt urolig så hun får støtte seg på meg.

Det er bare å trene så blir det nok enklere for oss begge to.

Jeg klarte dessverre bare 70 % riktige svar på quizen for å bestå kurset denne gangen ....
Har litt for mye i hodet og tidspress på meg, så da får jeg bare gi meg på det....

Kenneltreff med masse valpekjøpere i helgen, så hodet var fult av planlegging til det.

Henna brukes til litt av hvert:
Hun trener og konkurrerer i Rallylydighet, Barn Hunt og Nosework.
Vi trener agilty, triks, balanse og koordinasjon og hun er også en utstillingshund.
Henna er frisk og rask, elsker å grave og jakte etter mus.

Massasjen gir oss en god egentid sammen, og hun sovner på bordet.
Dette er jo en perfekt måte og kjenne igjennom hele hunden og følge med kroppen hennes på. 
Våre 5 andre hunder skal også få det samme etter vi nå er ferdige på kurset.

Vi får en helt egen kjemi sammen på dette, samtidig at jeg får sjekket om det skulle være noe.
Jeg skal også bli flinkere til oppvarming, og også bruke massasje i situasjoner der hundene både trenger det som avslapping, eller for å gi mer energi. Skal iallefall se om jeg kan få til dette 

Et utrolig innholdsrikt og lærerikt kurs!
Tusen takk igjen Line ved Nordisk Heste- og Hundeterapiskole!


Tusen takk for at vi fikk ta quizen om igjen.
Den ble bestått i dag :-D




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar