torsdag 14. februar 2019

Snart klart til MMMM-ene

Dagen starter med lufting og mating av alle.
Det tar jo litt tid,  når det nå må luftes i flere puljer.
Noen med, og noen uten bånd😀
Nesten alle skal ha forskjellig mat her og der.

Lykketrolla har det bare bra.
De begynner faktisk og fylle ut, og slette den romslige skinnet/pelsen sin.
Smatt smatt er det eneste jeg hører 💗💙💙💗


Vasking og stell, dagen lang.


Og spising😀


Og soving😏


Så har vi (les hundene og jeg) laget fødselsdagshilsen,
 og sunget til Tommy som er i de sydligere strøk på dagen sin😎
Han koser seg på stranden med bøkene sine💕


Wasa har fått valpekasse på TV-stua.
Skikkelig provisorisk med presenning under.
Ser helt låve ut haha.
Men sånn er det Wasa, når du plutselig skulle ha løpetid likt med Elena.
Vi regner med og kunne ha dem begge adskilt på kontoret etterhvert.
Der vi kan ha begge valpekassene uten at dem ser hverandre.
Men først må alt gå seg til.


Det snuses og sjekkes.
Wasa har normal temperatur enda, og er rolig inne.
Ute er hun en gravemaskin. Hun kom inn igjen full av jord og grus etter å ha vært ute en stund.
Der har jeg vel forklaringen på hvorfor potene til Elena
 var skikkelig møkkete under og rett før valping...
Dem hadde gravd seg en fin tunnel i snøen under rododendronbuska ute i hagen.
Der var det fin sandjord😛 å grave i 


Små damer med valper i magen, serveres et måltid midt på dagen😀


I og med at alt er fint med alle nå.
Kunne jeg få rydda opp litt ute.

Fant igjen inngangen til hundegårdene og.
Ja dem har faktisk ikke vært i bruk enda i vinter...


Mildvær betyr jo takras rett nedi hagen der vi går, og utenfor garasjedøra mi....
Er ikke mye igjen på taket nå 😮


Har rydda en del før, men nå kom siste rest.
Og deilig var det.


Over låvebrua kommer det sigende litt etter hvert.
Det får bare være slik.


Men jeg har ikke plass til mer snø på lagringsplassen haha.
Her er det jammen mange skuffer.
Ikke rart om en føler seg som Pippi Langstrømpe innimellom.
Er nok ikke så mye snø som i fjor, men jammen har det kommet en god del i år og.


Jeg må stadig innom Elena for å sjekke at alt er bra, og det er det jo😍


Jeg hadde lovet å kjøre ut en sekk med ved, men den måtte bare vente til det roa seg her. 


Men nå fikk dem ved😀


Den vesle Massyen er til uvurderlig hjelp.


Fortsatt som det skal😏


På med skjæret og få fiksa snøtippen.
Blir det kuldegrader igjen, blir jo dette steinhardt.

 


Her er det nå plass til masse snø 😜

 

Så syns jeg disse fire fortjente en tur.
De har vært kjempesnille disse dagene, jeg beundrer dem virkelig.
For noen fantastiske hunder vi har 😍
På med truger og tråkk i vei.


Fytti katta det var tungt i dag.
Til og med trugende klabba 😮


Men noen får ut noen dagers ubrukte krefter, så det er bare å stå på.


Destra er veldig flink leder hund i dag,
jeg ber henne vente og hun hun står der til vi kommer inntil.


Gode venner 😍
Er så koselig å se så snille og gode dem er med hverandre,
når det har gått en stund siden dem så hverandre.
Om det så bare var en liten tur vekk.

 


Henna på yndlingsplassen.


Nå er det mattid for alle.
Primadonna får servert maten sin i valpekassa.
Hun går hverken ut for å drikke eller spise, så hun får masse vann på maten sin nå.
Hun skal heller ikke ha vannskål oppi kassa, niks den bærer hun vekk.
Hun klarer til å med og bære vekk keramikkskåler.
Hun gjorde slik på forrige kull også, vi trodde nesten ikke på det, men keramikkskåla var pent plassert utenfor med alt vannet tømt i valpekassa.....
Har prøvd med metallskål og, det går noen timer.
Så da får vannet stå utenfor til valpa får valpegård, og skålen kan skrues fast i gitteret.
Hun er nok en skikkelig hønemor, som tror at valpene kan drukne i vannskåla 😂😂😂
Jeg får bare være grei og vanne henne ofte.



Her kommer en liten frøken.


I alle dager ligger og suger, plutselig dukker hun opp  ved matskåla.


Har hørt om skal tidlig krøkes osv. men slik mat får du vente noen uker med!



Nå skal jeg sette meg rett ned.
Kanskje oppdatere meg på nyhetene, før de gjennbrukes i valpekassa😛
Ute er det pluss seks grader, og skikkelig stri vind.
I morgen blir det nok glatt og fint 😨


Nå er det ingen som hører eller ser mer til oss i kveld 😏


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar