fredag 6. desember 2019

Adventskalender hund luke 6

🎄 OPPGAVE 6. DESEMBER: 🎄
Fra Hundetrener Carina Josefine sin adventskalender på fb.

🎄 OPPGAVE 6. DESEMBER: 🎄
I dag skal vi TRIKSE! Velg ett (eller flere) favorittriks, eller lær noe helt nytt 🤩
En post om hvorfor triks er så fantastisk, kunne bli evig-lang  Så det tar jeg på en LIVE sending i stedet, fordi TA-DA:
Jeg skal åpne påmeldingen på Carina Josefine's Triksekurs ONLINE igjen! 🤩😃
Men her er altså noen av grunnene til at jeg ELSKER triksetrening:
🔹 Å trene på triks øver opp kommunikasjon og samarbeid, og øker selvtilliten
🔹 Det finnes ingen forhåndsbestemte regler for hvilke øvelser man må lære, eller hvordan hver øvelse skal se ut når den er ferdig. Alt kan tilpasses etter hunden og deg!
🔹 Å trene varierte triks involverer mange flere muskler, enn å trene de samme øvelsene om igjen og om igjen
🔹 Det er er ikke nytteverdien eller resultatet som teller, men hvordan dere har det sammen mens dere trener!
🔹 DET ER SÅ MORO!!

Og ja det kan jeg skrive under på at det er.
Jeg har 6 lykkelige hunder, når de får trene triks.
Noen er mer utfordrende enn andre, så jeg er helt utslitt når vi er ferdige med ei økt.

I dag ble det "bukke" på gjengen her.

Henna er jo vår egen triksehund, som til og med har diplom på det.
Hun digger det her virkelig 😀


Bestemor Pallina er det litt tyngre og jobbe med, hun gjør jo egentlig alt for en godbit.
Mern på trikseøvelser går det helt over styr...
Vi fikk det til, tilslutt.


Super øvelse for Wasa, se den fine kontakten hun har med meg 😍


Også hu her da.
Hihi, ikke et eneste klart bilde av Elena.
Dette er jo bare såååå moro syns hun, så hele kroppen er i full aktivitet😀


Belva er også en skikkelig triksehund, dette er noe hun liker skikkelig godt.


Her er en utfordring til, nemlig Destra.
Hun elsker jo og jobbe med alt, men det her går lissåm litt sakte...
Så her får jeg tøyd tålmodigheta ja😉
Men som dere ser, bildet lyver ikke.


Lykke til med triksehunder, gleder meg til å se :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar