torsdag 12. desember 2019

Adventskalender hund luke 12

🎄 OPPGAVE 12. DESEMBER: 🎄
Fra Hundetrener Carina Josefine sin adventskalender på fb

Husnissen har laget reinsdyr ut av Nommin 😅, og mener derfor at en av Nommin's viktigste oppgaver denne julen, er å dra "sleden" hans. Han må gjøre nytte for seg, mener husnissen!
Hunder merker når de er satt pris på, og de elsker å få være til nytte! 🤩
DAGENS OPPGAVE: Hvordan gjør din hund nytte for seg i adventstida?
Hunder kan gjøre så mye, som gjør hverdagen enklere, morsommere eller hyggeligere:
🔹Kan den triks som å slå på lys, lukke skuffer, rydde leker eller ta sokker ut av skuttentøyskurven?

🔹Vekker den deg om morran, og sørger for at du kommer deg opp av senga?
🔹Motiverer deg til å komme deg ut på tur?

Hundeflokken motiverer meg til å komme meg ut på tur, og holde meg i aktivitet.
På grunn av sykdom har jeg dårlig balanse og er ganske flink til å ramle på tur. '
Før var det et problem og komme seg opp igjen. Men ikke nå så lenge Destra schäferhund er med.
 Hun har lært seg og holde et ekstra øye med meg. Hvis jeg ramler kommer hun løpende, stiller seg inntil meg og står stille slik at jeg kan ta tak i selen eller halsbåndet hennes så jeg kommer meg greit opp igjen.
Dette har hun lært seg helt av seg selv. Masse ros og godis selvfølgelig 😍
Har dessverre ikke bilde eller video, da det var litt vanskelig å få til alene....



Og selvfølgelig er de alle 6 mine lykkepiller og varmere.
Når jeg har dårlige dager og er mest liggende, ja da har jeg 6 stykker rundt meg som dere ser på bildet.
Aldri alene. Tror de merker hvor en har som mest vondt også, da kryper de tett inntil spesielt Elena😍








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar