lørdag 20. oktober 2018

Rallylydighets-stevne på Gran

I dag har vi vært på Rallylydighets-stevne på Gran.
Dette var et megastort stevne, i klasse 1 var det hele 54 påmeldt!
Dommeren hadde aldri dømt en så stor klasse før.
Tror det ble 49 eller 50 som startet,


Denne gangen var det faktisk bare Kari Helene som stilte fra gjengen vår, med Henna og Destra. 

Hennagardens Henna fra Hedmarken hadde sitt aller første RL-stevne.
Var utrolig spent på hvordan hun ville takle dette, da hun ikke er så glad for mye bråk rundt seg.
Det gikk over all forventning, hun gikk alle øvelsene den dama der 😁
Men noe jeg ikke hadde forventa av henne;
hun hadde mye snusing i starten, så det førte jo til en del dobbeltkommandoer...

Henna under oppvarmingen.


Destra under oppvarmingen.
Destra går en helt fantastisk runde i mine øyne, så ivrig å glad.
Hun vil gjøre alt for meg, jeg er storfornøyd.
Eneste jeg lurer på - er om jeg har diska henne....
Jeg mister balansen under vri venstre med steg, så det blir et kortere steg enn jeg skulle ha....
Ja det er bare og vente å se til premieutdelingen...


Plutselig får vi høre at det er hengt opp "diskelister" på veggen ved sekretariatet.
Dette har vi aldri vært med på før, men har hørt om det andre plasser.
Er jo greit å få vite om en har diska da, så slipper en å vente i det lange og i det breie.
Ja vi hadde med alle hundene, og gikk en tur opp mot Sølvberget mens vi ventet.
På Hadeland var det tjukk tåke i dag, så vi så ikke noe rundt oss da men...

Må jo bort på veggen for å se på diskelisten.
Juhuuu ingen av mine hunder er med, og jeg har da forventninger om at iallefall Destra har en 1.premie. Hun mangler bare en før hun kan søke mellomtittel RL1.

Henna er først ut i oppropet av mine.
Hennagardens Henna fra Hedmarken får 171 poeng, 2.premie og plass 34.
Snusingen og dobbelkommandoene kosta oss mange poenger.
Men værst er at jeg drar på oss 5 minuspoeng da jeg kremter til henne når hun snuser.
Da har jeg lært det, kremting regnes som korrigering ikke dobbeltkommando!
Alt i alt er jeg likevel fornøyd med henne,
hun har fin kontakt utenom snusingen og gjør alle øvelser riktig!
"Mye bra 😁 "står det på kritikkskjemaet hennes.

AD BH Hennagardens Destra  får opprop 192 poeng, 1.premie og plass 16
Blir så glad....
Men det varte bare en kort stund,
for plutselig sier dommeren at vi "ble" disket likevel pga en feil øvelse....
Jeg får ikke noe av dette til å stemme....
Greit nok vi fikk IT ikke tilstrekkelig på venstre vri med steg, den viste jeg jo om.
Vi fikk også minus 3 poeng FK fysisk kontakt da vi er borti hverandre på en 360,
men DISK på feil øvelse... NEI!
Dommeren mener vi har tatt hit og inn på venstre side, som en hit og inn på høyreside.
Dette får jeg ikke til å stemme...
Men det er jo dommeren som har all makta her, men helt merkelig var det likevel og utrolig surt😒
Er uansett STOR fornøyd med Destra i dag, hun går i mine øyne perfekt!
Og på kritikken står det "mye bra!" og "så ivrig 💗"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar