søndag 4. september 2022

Rallylydighet med Pastora

Sist helg var Hennagardens Pastora og jeg på stevner i rallylydighet igjen.
Hun mangler jo bare en siste første premie, så kan hun søke om RL1 mellomtittel.
Så var det disse nervene da.....
De ødelegger så utrolig mye for meg, men den som gir seg er en dritt 😅

 Lørdag drar vi til Biri og Myrvang der Australian Sheperd Klubb Norge
 har Aussie-spesialen  i helgen. Tommy er med som sjåfør og støtte 😍
Det har vært sykdom hos dommer så denne gangen går vi for Birgit Espeland.

Det er 31 startende i klasse 1, og vi går som nummer 25.
Er noen frafall, men det er en stor klasse.

Vi viste ikke at det var fotograf til stede, før vi så bilder av oss på fb etter på.
Jeg venter på bilde fra Meisal Foto som skal inn under her, måtte jo bare kjøpe oss bilde 😏
Det er fra oppvarmingen vår, før vi går inn på banen.
Pastora har så utrolig flott kontakt nå, herlig å gå med henne 😍

Foto: @Meisalfoto


Vi gikk til 192 poeng, første premie og ble nr 4 i klassen.
Fikk vite etterpå, at det bare sto på noen få sekunder på oss og tredje plassen, poengene var like....
Direkte opprykk og bronsemerke fikk vi også,
men dette har jo hun fra før - vi går for mellomtittel vi 😉
Det vil si tre første premier.
Jeg drar på oss en repetisjon ( men det er jo bra at jeg klarer å ha hodet såpass kaldt, oppi det hele - ellers hadde vi disket), som koster oss mest poeng, og har en dobbel kommando, Pastora har en skeiv sitt og jeg har en bitte liten stopp i banen. Alt i alt mister vi 8 poeng (maks er 200).
Men jeg er godt fornøyd, og nå kan vi søke om mellomtittel 😁
Vi hadde en fin flyt i banen i dag, repetisjonen ødelegger for oss,
da vi mister litt flyten på de første øvelsene etterpå, men så er vi skikkelig på igjen.
Kommentar fra dommer: "Flott og tydelig føring."

Knallfin rosett 😁



På søndag drar vi til Hunderfossen der Norsk Buhundklubb har sin rasespesial.

Her er det 25 påmeldte i klasse 1, vi går som nr 24.
Det er noen få forfall i dag også.
Samme koselige dommer som i går.
I og med at vi tok siste første premien i går, ville jeg gå klasse 1 en siste gang bare for å se hvordan nervene er nå. Har liksom ingen press på oss nå, skal egentlig bare ha det mer gøy.
Tjaaaa er ikke helt sikker på om det var så mye bedre, kanskje litt...
Pastora var i allefall skikkelig på i dag også 😍

Her tok Mary Jane Foto bilder av oss.






Ferdige 😁


Tommy hadde med kamera i dag, og fikk også tatt noen bilder av oss 😀

Litt kos før vi skal inn.




Da er det bare å hoppe i det...







Vi får i dag 189 poeng, første premie og 5.plass.

Mister poeng på repetisjon i dag også, men uten den hadde det vært DISK.
Og som vanlig etter repetisjon drar vi med oss dette på neste skilt, og får dobbelkommando og Pastora snuser på skiltet. Dette er følgen av at vi mister flyten i banen 😞
Og i dag står Pastora for høyeste poeng trekk 😨
Hun løfter ikke skikkelig på baken når vi har skiltet 
"sitt og vri direkte til venstre på stedet og sitt" så vi får IT -ikke tilstrekkelig her.
Men alt i alt en knallfin kontakt i dag også, og vi får "Nydelig!" på kritikkskjemaet vårt 😍

Vi har søkt NKK om mellomtittel,
det tok sånn ca 15 minutter så kommer mailen om at den er godkjent 😁



Pastora sin første offentlige tittel


Jeg som aldri skulle starte i rallylydighet, for at jeg syns jeg bare rota det til med skiltene.....
De andre rundt meg i team Hennagarden gikk jo rally så det suste, og det ble jo et viss press....
Nå har jeg 4 hunder her hjemme med RL1 tittel, som jeg har tatt sammen med dem.
Ja jeg har faktisk tatt den med 5 hunder....
 så jammen går det om en har nerver på høykant og blir et stort surrehue på banen 😜
Banene i helgen var nok de vanskeligste jeg noen gang har gått.
Gjør ikke noe det, vi oppnådde det vi skulle og mer til 😁
Er så stolt av vesle frøkna mi💗
RL1 Hennagardens Pastora









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar