søndag 16. oktober 2022

Dåpsbarn

Sist helg var jeg så heldig å få fotografere denne nydelige jenta, 
og få pynte bord til dåpsfesten hennes 💗


Buster bobil ble fylt opp med busk og kratt til pynting, ja litt blomster også 😏

Høsttema, med villvin, kongler og rosene Hermosa, Smoothie og Pink Atena.
Disse ble valgt sammen med dåpsbarnets mor, som har rosa i fargevalget for dåpsfesten.
Nydelige ikke sant?




Pynting pågår



Blid jente, som er med og pynter



Oppsats til benk



Oppsats til gavebord



Når dåpsbarnet ble født fikk hun en keramikk-krone fra oss, som jeg hadde laget oppsats i med
blant annet litt blomster i med mer fra vår egen hage.

Det samme gjorde jeg til dåpen.
Her ble det brukt almeblader i bunn, og jeg kjøpte Hermosa roser.
Dette var også en av rosesortene som vi skulle bruke på bordene,
det må jo stå i stil 😏
Villvin i høstfarger surret rundt i rosene gjorde den siste lille høstfølelsen her.



Bordet tar form.
Her har jeg også lagt på syrinhortensia fra hagen vår,
en bitteliten nyanse av rosa i disse også.






Kongler i ulike fargenyanser.
Her fikk jeg prøvd meg 😏
Traff på naboen legger nedi veien her ved postkassene en dag.
der lå det så masse flotte kongler.
Hun fortalte hun hadde sett noen hadde bleika kongler ved å legge dem i klorin.
Ja dere kjenner vel meg?
Jeg måtte jo prøve dette. Plukka et lass med kongler, og putta dem oppi en balje med klorin.
Ved et uhell hadde noen tappet baljen full med vann, så her skjedde ikke noe.
Tørke konglene, og starte på nytt....
Resultatet ser dere her. Jeg syns det ga en skikkelig fin effekt.



Her blir det dåp og dåpsfest



Sjarmtroll 💗





Og her blir frøkna døpt



Fra kirken



Ferdig døpt og like blid







Ute regner det skikkelig, og det tordner og lyner.




Takk for at vi fikk bli med på dåp og dåpsfest.
Dette er min første fotografering av dåpsbarn med mer, så ekstra stas.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar