lørdag 1. juli 2023

Steigen/Engeløya


Vi er nå i Steigen og nærmere bestem Engeløya.
En skjønn perle av en plass ved havet og Sandstrand.
Her ligger Bø bobilcamping - gressletta, og vi finner oss en fin plass.
Lufter og setter opp hundegården.
Nå blir det grilling til middag, vi skal slappe av å nyte midnattsolen her.






Nydelig utsikt fra plassen vår.








Neste dag går vi til Batteri Dietel med yngste trioen.


Her er det tusen millioner fluer...



Utsikt på turen tilbake.





Det er skikkelig varmt, og det er nå farevarsel for skogbrann så ingen grilling


Deilig å slappe av i skyggen for alle.




Alt går bare fint med Pallina.
Godt med litt å tygge på.













Er så utrolig deilig med hundegården.



Uansett hvor vi er i verden er det stelledag på fredag.


Etter og ha stelt alle ferdig, oppdaget jeg at tannskrapen var borte vekk.
Hmmm...
Jo da den lå i håndkledet på bordet, som jeg hadde rista i gresset ut mot stranden...
Leite leite, finner den ikke igjen.
Hva gjør man da?
Jo man setter en hund i søk.
Pastora gikk på oppgaven med liv og lyst.
Det var et utfordrende søk, hva søker jeg etter?
Hund og folk som badet nedenfor, og mange som gikk forbi.
Tror dere hun fant den?
Hun ga seg ikke jobbet skikkelig fint, og plutselig får jeg markering.
Kan jeg håpe at hun har funnet den? JA DA!



Alle nystelte og fine.





Vi drar videre etter et par dager her.
Naboen pakker sammen før oss.
Før han drar kommer han bortom oss og sier:
"Jeg kommer for alltid til å huske dette som de mest veloppdragne hundene jeg noen gang har møtt"
Det er utrolig koselig etter å ha vært naboer i to døgn.
Gjengen vår er utrolig snille!


Vi kjører en liten runde på Steigen før vi drar videre mot Saltfjellet.
Vi er enige om at Engeløya var finest her


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar