lørdag 4. august 2012

180 års feiring på Djupgärd

En fantastisk feiring av Anna 40, Susanne 60 og Birgitta 80,
på Djupgärd lørdag 4.august 2012.
Her kommer litt bilder fra pynting og selskapet.
Her var det skikkelig opplegg med konkurranser med innlagte matstasjoner.
Og en fantastisk mat i den flott dekka låven.
Takk for at vi fikk være med og feire dere:-)


Flott dekka festbord i låven

Hurra for Norge

Pynting pågår

kos med lille kyklingen vår:-)

Nydelig pynt Anita!!


Folket inntar festplassen

En sheriff

to til...


Så flotte kjoler damene har:-)
Litt moro, en kjøpt i Sverige og en kjøpt i Norge uten og vite om hverandre



Matstasjon

På Børje sin stasjon var det hesteskokasting






Idyll



The Winning team:-)







På Magnus sin stasjon skulle det kastes baller i bøtter

Dyp konsetrasjon av Annika

Også noen gjester...






På Anna og Theresia sin stasjon var det team building.
Her skulle en snor som alle holdt i danne en firkant, med bind for øynene.





Dette var ikke maten vi fikk servert altså....

Susanne 60 års jubilant.
Vår kjære oppdretter av Navarras Prima Pallina og Navarras Seconda Sorella

Anna 40 års jubilant

Annika holder tale til sin mor


Sketsj og sang, "flickan fra Havannah"



Annika holder tale til sin søster
Her er talen:
Älskade finaste starka storsyster ♥
Idag är det din dag. Sen vi var små har du alltid varit den jag sett upp till. Du var tuff, modig, stark och vacker. Du vågade säga det som alla andra helst vilja sopa undr mattan. När vi var åtta och nio år gamla o Anders bara var en baby blev vi inlagda på sjukhus. Anders blev inlagd på en avdelning för pojkar och vi bland flickor, för det var ju så då....
På natten hörde vi hur vår lillebror skrek från pojksalen...och du tog saken i egna händer...9 år gammal..vände uppochned på hela Epedimisjukhuset, argumenterade och diskuterade med doktorer och sköterskor....och vann! Du hämtade vår lillebror, hans säng och ställde bredvid din och Anders somnade tryggt med sin lilla hand i din. Du gick genim eld och vatten för dom om var svagare. Vår egen Pippi Långstrump. Världen behöver fler som du.
Farmor sa alltid när vi var som mest osams att , en syster ska man vara rädd om, hon är ens bästa vän. och jag tänkte..hur kan man vara bästa vän med en skitunge som tjuvläser ens dagbok, knycker ens nya jeans, rivs o slåss för att jag inte ville ömma dina cigg i mitt rum. Vi slogs vi skkrek och smällde i dörrar.
Idag är vi inte länre arga och slåss. Vi har lärt oss vad som är viktigt i livet. Kärlek.
Min älskade storasyster. Farmor hade rätt. En syster är ens bästa vän. Nu när du fyller 60 år kommer du in den åldern där männen kommer in i sin svåraste kris. Det är annorlunda med oss kvinnor. Det är nu det börjar..Det STORA äventyret.
All kärlek, ljus och lycka allra käraste syster ♥ du och jag, för alltd.



Annika holder tale til sin guddatter Anna
Her er talen:
Lilla vackra Anna.
Min finaste älskade guddotter. Som jag älskat, älskar och alltid kommer att älska.
Tiden går alldeles för fort. Jag skulle vilja hänga med dig oftare. Du är lätt att vara tillsammans med.Hos dig hittar man allt. Allvar och glädje, humor, intelligens, försiktighet, äventyrslust, klokhet, andlighet, jorbundenhet, värme, omtänksamhet, bland mycket annat.
Du har allt.
Jag var så stolt när jag bar fram dig till prästen den där sommardagen 1972.
...
Anna Birgitta Magdalena.
Du var det sötaste på jorden. Redan då.
Jag är fortfarande lika stolt över dig. När jag ser på dig och inser vilken fantastisk själ du är.
Din mogenhet och klokhet när du tar hand om alla era barn som kommit och gått i familjen genom åren.
Jag är grymt imponerad av dina eskapader på hästryggen.
Så...min allra finaste Anna Jag önskar dig allt det bästa. Av allt.
Du äger!
Keep shining :)
 ♥♥♥♥♥♥




Birgitta 80 prs jubilant



Bålkos og grilling av Marsmallows

Navvaras Jytte med sin datter Navarras Seconda Sorella



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar