mandag 14. januar 2019

Superhunden Jara


Gunn-Elise som har Hennagardens Jara Jemma har blitt inspirert av TV programmet «superhundene»
 til å lære noe annet enn det de holder på med til vanlig.


Nemlig å lære Jara å ta av sokker og avlevere. Dette var er første økt, som dere ser på videoen under.


 Baklengskjedet øvelsen og plutselig satt den 🤩 

Gøy å trene litt tulleting innimellom også sier Gunn-Elise 🤪
Jeg syns ikke det er noen tulleting, jeg har faktisk ofte bruk for en slik hund.
Så jeg må nok bare begynne å lære opp mine også.
Ja Destra er "hjelpehunden" min allerede da 😀
Når vi er ute på tur, hender det jo at jeg har utrolig dårlig balanse, og ramler ofte.
Da veit Detsra at hun må komme og hjelpe meg opp igjen.
Hun stiller seg med siden sin inntil meg, slik at jeg kan ta tak i henne og få heist meg opp igjen.
Hun er utrolig observant på dette. Om hun løper et stykke foran har hun alltid øynene på meg, og kommer så fort hun ser jeg ligger nede.
Kjekt med slike hunder😀







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar