torsdag 12. september 2019

Ferietur til Nord-Norge dag 8

Vi drar utover til Mjelle



Her oppdager jeg en praktfull reinsdyrbukk, som ligger på et jorde. 


Har aldri sett et så fint reinsdyr, så måtte bli noen bilder av ham.

















Surt ute ved havet i dag


Vi har sauer og kyr gående rundt husa, her er det reinsdyr :-)


Her må vel Knærten komme fra???
Iallefall er det familieselskap her :-)






Vi drar en tur til Bodø, og her kommer Hurtigruta inn.




Fersk mat til kvelds :-)








Fisk er fisk og kjøtt er mat vel :-)




Tid for middag.


Restauranten heter bjørk, og jeg får litt abstinenser til nosework.
På neste tur må bjørkelukta og litt utstyr for søk være med i bagasjen.


Det er liv og røre i Bodø


Hjemme igjen på campingen.
Her har vi bestemt oss for å bli ei natt til.
Er så fint for hundene, og Ok vei til Fauske i morgen.



Underlag: ekte skjellsand


Denne blomsten har jeg aldri sett før.




Alt utforskes av de firebeinte


Klart, rent vann.


Er sikker på at jeg så noe altså /Wasa.


Firkløveret vårt :-)



Endelig - en plass der disse kunne få leke litt.



Det var det to som satte pris på :-)





Yndlingsbildet mitt på turen av disse to :-)




Herlig å få strekt ut skikkelig :-)


Grumme jenter :-)


En tur langs svaberga med Belva og Destra også.


Kveldsmat på gang.


Og etterpå koser alle seg.


Her blir det kveldsmat fra havet.
Ja polet i Bodø klarte til å med å finne en søt hvitvin som passa til som jeg syns var god.
Kryss i taket :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar