torsdag 1. august 2024

Over regnbuebroen.....

 Min beste firebente venn Pastora løp over regnbuebroen tirsdag 30.07.2024 💔

Kanskje var dette bildet et hint på hva vi skulle ha ventet oss?
Her sitter du som alltid og poserer for meg, når jeg tar fram kameraet.
Og ja regnbuen er i skyen over deg, og speiler seg i vannet bak deg.....



Etter Norsk vinner for schäferhunder skulle Pastora ta en ny test på Nesoddtangen,
 og vi regnet med å få gode tips på veien videre slik vi fikk i november.
Men slik skulle det ikke gå, Pastora tar en MH-test som er helt "koko".
Det vil si vi tok bare få momenter, hun klarer rett å slett ikke å avreagere lengre.
Testleder lurer på hva i all verden som har skjedd med henne?
Testen i november viste at hun var "hel ved" som han kalte det.
Hun har ikke vært borti noen ting, men vi ser jo nå i ettertid at hun har gradvis forandret seg.
Og veldig mye siste tiden.
Figuranten hun hadde på testen sa "hun har så snille øyne" 😍 😥
Og ja det har hun verdens beste mørkebrune øyne som en kan drukne i.
En slik test hadde han ikke sett så mange av, men fortalte om en som hadde svulst på hjernen.
Hva gjør vi nå?
Vi avbryter vår planlagte ferie etter Svensk vinner, bestiller time til henne for utredning.
Vi legger nå mer merke til hvordan hun er, og hun har det ikke godt.
Hun føler seg utrygg på ting og lyder som hun aldri har reagert på før. 
Hun har jo vært en stødig hund slik.
Etter mye grubling og litervis med tårer, tar vi kontakt med testleder igjen.
Jeg ønsker ikke at hun skal igjennom alt for mye styr, og klarer vi å finne ut noe?
Sannsynligvis ikke, og om det så skulle være en svulst i hodet ja det får vi ikke gjort noe med heller.
Testleder og dyrlege er enige i vurderingen.
I og med at vi er midt i schäferhund-mekka, snakker vi jo med mange erfarne oppdrettere og hundefolk, de syns også denne vurdereringen er den beste for henne.
Det er det viktigste, så får vi bare sørge over henne, men vite at det er en riktig avgjørelse tross alt 😭
 Timen til utredning blir omgjort til at hun får slippe sine plager i stedet.
Siste dagene har hun hatt problemer med både og tisse og bæsje også, så det tyder ikke bra.
Når jeg koser med henne siste kvelden, legger jeg merke til att lymfeknutene på halsen er betydelig forstørret. Avgjørelsen vi har tatt er riktig, om det er aldri så vondt 😭😭😭
Fy for en uke dette har vært, en blir så inderlig glad i disse hundene 💗




Tirsdag startet vi dagen med lang tur i skogen med alle før frokost.
I dag er det Pastora sin dag, og hun skal få gjøre alt hun liker aller best.



Siste fellesbilde med alle fem nedi gårdsveien her.



Vi har lagt turen om to badeplasser.
Vi har aldri hatt en hund som har vært så glad i vann som Pastora.


Hun kaster seg uti overalt løper, plasker og svømmer.
Og ja som dere sikkert har sett, hun er også med på SUPbrettet.


Tror hun har klart å lære opp Alba til å bli glad i vann også.



Ei som koser seg stort.


I dag fikk hun holde på lenge, bare kose seg i vannet.





Videre mot neste badeplass.









Alba og gårdshundene står i vannkanten og ser på.
Her går det unna, så best å holde avstand.



Må vi gå nå altså?


Løpe på jordet med "veslesøster" Alba💕


Pastora har vært en kjempesnill "storesøster" for Alba.
Ja nesten for snill, Alba har fått gjøre omtrent alt hun ville med henne.
Pastora har godtatt alt.







Oppe på godbitsteinen i skogen.
Her hopper alle våre hunder opp, og får godbiter.




Alenetur i røsslygnen.
Tror jeg alltid vil forbinde røsslygn med Pastora heretter 😥



For en fryktelig dag, jeg er slett ikke klar for å ta et siste farvel med henne.
Vi skulle ha mange år foran oss sammen.
Tenk alt vi har gjort sammen, vi hadde til å med vår egen sang,
Sia med Unstoppable, den spilte vi når vi skulle på stevner så jeg skulle roe nervene mine.
Vi tok ferdselsprøven med vesentest, konkurrerte i Lydighet og Rallylydighet,
og du fikk tildelt hovedstyrets ærespris i LP.
Vi tok LGT1 test i Nosework, og jeg hadde gledet meg til å begynne og konkurrere med henne her.
Hun var en utrolig dyktig søkshund.
Og ikke minst verdens snilleste for oss og de andre hundene.
Gårdshundene digget Pastora, spesielt Elena.
Hun måtte ligge tett inntil henne hver kveld, hode mot hode og snute mot snute.
Du blir savnet av oss alle Pastora 💔



Timen før dyrlegen kommer er vi oppe i aktivitetsparken vår.
Her elsker Pastora å være.
Hun er en skikkelig klatremus, tar alle utfordringer.
Vi kunne aldri gå forbi her foruten at hun tok en sving bortom et av momentene.
I dag får hun gå absolutt alle.
Og ja hun får en hel kilo kjøttboller, som er favoritt godbitene hennes.















Du og jeg Pastora 💗
Takk for alt, trofaste kompisen min 💔
Der jeg var var du, du fulgte meg trofast overalt uansett hva som skjedde.




Denne stokken er det bare Pastora som har klart å gå så langt.


Vi er så heldige som har Eva som dyrlege.
Hun spør om hun skal komme hjem til oss, så vi slipper å dra på dyreklinikken.
Det hadde vi ikke tenkt på i det hele tatt, men takker ja til det.

Før Eva kommer, får Pastora leke masse med kongene sine.
Disse har vært Pastora og min sin aller beste leke som belønning når vi trente.
Ja hun har gjort nær sagt alt for kongen sin.




Vakker var du 💗



Alltid klar til å stille deg opp, når du hørte jeg satte på kamera.
Du var en flott og enkel fotomodell å ha med å gjøre 😍





💔


Det aller siste bildet av Pastora, slik vil vi alltid huske deg - klar for lek 💗


Pastora sovner stille inn i hagen vår mellom Tommy og meg.
Solen skinner over oss, tårene triller og det er skikkelig vondt 😭😭
Men dette blir en så fredelig og verdig avslutning som det går an og få 💗
Takk Eva ved Ringsaker dyreklinikk.

Takk for alt du var for oss Pastora, og alle minnene du ga oss vi vil aldri glemme deg 💔
BH-VT LP1 RL1 LGT1 NW Hennagardens Pastora



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar