fredag 1. mai 2020

Destra sin dag 50 i drektigheten

I dag våknet vi til snø igjen.
Jaja nesten bare gjødsel til grasmarka det her, borte igjen om litt.


Destra og jeg tar oss en liten runde.
Vi går innom vekta i fjøsgangen på tur inn.
Vekta viser nå: 35 kg.
(hun veide 31,7 kg når hun var på ultralyd)
En valp med morkake og fostervæske kommer sånn ca opp mot 1 kg i vekt,
så da får vi se hvor mange det er her etterhvert.....


Tuppene syns det er greit å være inne i dag.


Tenkte og få litt bilder på siden av Destra, men det er ikke lett...




Halen går alltid, samme hva.



Jeg veit du har godbit i lomma :-)





Vi har da litt grønt gress.
Gleder meg veldig til vi får flytta denne ut av hagen...




Tid for frokost.



Jevn fra foran til bak - Destra.



Litt grovere enn søstera si nå, de bruker å veie like mye.



Vi har spist og fått ren valpebinge.
Ja lurer på hvor lenge det varer???






Alle er enige om at i dag koser vi oss inne.
Elena finner seg godt til rette øverst i putehaugen :-)



Litt å tygge på, er tidsfordriv og ikke minst tannrens.



Deilig med saueskinn Henna?
Henna og Favola har vært i stellerommet , og fått full service i dag.
De andre fire fikk det i går i sammen med bading.



I natt flytta jeg inn i min egen seng igjen.
Det var nesten rart etter flere uker her.
Var oppe og sjekka klokka to i natt, alt bare vel i valpekassa.
Vi har vide-overvåknig via mobilen også.


Destra koser seg.


Ute laver snøen ned.




Ro og fred i valpebingen til de Nydeligste.




Putehunden. 



Gnagere


Her kom en koselig hilsen fra Wasa, som er i Vågå i helga.
Wasa bor i Hunndalen hos fôrvertfamilien til Favola, sammen med datter Jolanda.
Hun har det virkelig på G, stortrives og går mange lange turer hver dag.


Jeg skal se om jeg får brodert noen flere tepper til valpa, mellom slaga her.
Men nå er det vist ti stykker småtroll som vil ha mat igjen først.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar