onsdag 13. februar 2019

To hektiske døgn

Da er jammen Lykketrolla omtrent et døgn.
Jeg har landa igjen etter to døgn med vel høy puls.

I dag har jeg bare slappa av og kost meg sammen med hundene.
Og selvfølgelig fått ordna opp igjen etter gårsdagen.
Det ble masse klesvask, og gulvvask med mer når Elena kasta opp så fort hun bevega seg...

Og jeg må enda en gang takke Hanne som kasta seg rundt og kom og hjalp meg.
Jeg tenkte liksom jeg skulle fikse alt sjøl, uten å bry noen.
Det hadde ikke gått alene for å si det slik...
 TUSEN TAKK!!!

Her ser dere video av Elena fra i går, da hun fiksa og ordna til i valpekassa si😀



Men det var ikke verre enn at mellom hun ordna, 
måtte hun kikke ut i trærne for å se om ekorna var der😏
Må bare le av hu der.


Må også si at vi har noen fantastiske fem andre voksne hunder.
Som sagt ble to siste døgna svært hektiske, og det ble ikke mye tid til dem.
Nå var det Elena som det var aller viktigst med.

Schäferhunda ble evakuert til kjøkkenet, og gårdshunda på soverommet.
Det var jo greit å få ligge i senga vår, iallefall en stund...

Hele gjengen ble bestukket med frossen kong😄


Dette er et flott tidsfordriv i mange ulike situasjoner.
Her putter du en blanding av tørrfôr og litt hermetikk/våtfôr inn i kongen og putter den i fryseren.
Serveres fryst.
Dette er også supert og bruke ved alene trening, for hunder som ikke trives så godt i bil med mer.
Her glemmer de seg fort bort, når de jobber med å få ut den fryste maten.

Elena og valpene har det bare bra alle sammen.



Her blir det jo fotomotiv uansett når en ser oppi til valpene...
Farlig - kan bli vel mye bilder😜


Elena har ikke tid til noe annet enn valpene sine.
Hun er kjapt ute og tisser, og løper inn igjen i rekordfart.


Hallå Snipp, Snapp, Snute og alle dere andre ekorna der ute!
Jeg ser at Elena ligger i valpekassa, det er fritt fram😂


Haha det er helt sant.
Da Elena var ute midt på dagen i dag, så hun ikke ekornet som satt på fuglebrettet å spiste engang.
Hun hadde nok hodet helt andre plasser😍


Skikkelig fornøyde alle fem oppi valpekassa💗



Og jammen kom det noen sjeldne fugler her i dag.
Har sett dem her en gang før tidligere i vinter.

Nemlig stjertmeis - ja den lever iallefall opp til navnet sitt.



De to som må bo noen dager på kjøkkenet.
Ser ut som det går helt greit.
Skikkelig på hugget😀


Griseører er snacks.
Var veldig greit å få være med på TV stua og kose seinere i dag da.


Disse to nyter solen😀


Og godbitsøk i snøen.


Wasa får litt alene tid.
I dag er hun på dag 57.



Er vel nesten så hun sprekker hun her også.


 Kan nyte solen inne og her.


Opplading.


Har fått tatt inn utstyret til hjemmeleksene til Henna og meg på kurset vi går på.
Så da er det klart til trening i morgen.
Tenker det er noen flere som har lyst til å trene her😀


Da var det Belva og Destra sin tur på godbitsøk.



Og disse tre får endelig ligge litt i gammelsenga og bare kose.
Det var vist noen som satte pris på det, jeg og.


Har hørt at du har bakende som ei låvedør...
Det passer vel her 😜
Når hun ligger slik kjenner jeg at det er noen som har party inni henne 😀


Og så må hun koses på magen, det er veldig viktig.


Spesiell himmel i kveld.


Ja fikk en link til debatten jeg skulle ha vært med på i går kveld fra Cornelia på DNV-S, 
som jeg har sett på i kveld. Noen skal lissåm ha med seg alt....

Den Norske Veterinærforenings Studentforening (DNV-S) gjentar suksessen fra april 2018 og inviterer på nytt til debatt om etisk hundeavl. Dette er uten tvil et tema som engasjerer mange. Vi ønsker å belyse emnet ved å presentere flere sider av saken, i form av en saklig og faglig debatt. Det vil være åpent for spørsmål/innlegg fra salen.

Arrangementet holdes i Fellesauditoriet på NMBU Veterinærhøgskolen, bygning 22. Det er begrenset kapasitet i lokalet, så kom tidlig! Det blir lett servering (kaffe/snacks). Gjerne trykk "skal" om du kommer, så vi beregner nok mat. Det er anledning til å parkere på området. Hunder er dessverre ikke tillatt i lokalet.
Medvirkende / deltagere i debatten er: - Torill Moseng, veterinær og president i Den Norske Veterinærforening - Åshild Roaldset, veterinær og leder i Dyrebeskyttelsen Norge - Torunn Knævelsrud, veterinær og seksjonsleder dyrevelferd, Mattilsynet - Peer Berg, professor i avl og genetikk, NMBU - Marianne Ono Njøten, assisterende direktør veterinær i NKK - Norsk Kennel Klubb - Karoline Tonerud- leder Norsk Chihuahua Klubb - Linda Jørgensen og Lena Haugland, Norsk Bulldog Klubb - Line Orlund, leder Norsk Boxer Klubb - Cecilie Strømstad, veterinær og oppdretter av boxer. - Turid Helfjord, Norsk Lundehund klubb -Norsk Schæferhund Klubb - Aud Schønnen, leder Norsk Cavalier Klubb og Hans P. C. Hansen, medlem av avlsrådet til Norsk Cavalier klubb


Nå har Elena vært på tvangstur med meg for å få fart på magen sin.
Hun må bæres ut av valpekassa hver gang hun skal ut, kjapt ute og tisser å løper inn igjen.
Nå måtte jeg på med bånd.
Fikk løpe hjem igjen, det gikk unna til trappa ja.
Hun fikk gjort det jeg ville hun skulle 😏
Det er mammaen sin det!
Nå ligger det fem fornøyde i valpekassa og sover - ikke en lyd😊

Men nå er det over og ut fra her for i dag 😏



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar